1. Werk jij al in een pizza-organisatie? 

En wat de pizza-organisatie voor jouw rol betekent

Veel organisaties houden vast aan structuren, systemen en manieren van werken die zo’n honderd jaar geleden logisch waren. In de huidige tijd past dit natuurlijk totaal niet meer. Het is tijd dat we piramide-organisaties loslaten en op zoek gaan naar andere organisatievormen!  

Diana neemt je mee in een inspirerend verhaal over huidige trends & ontwikkelingen en de verschuiving van traditionele, hiërarchische organisaties naar platte, wendbare en verbonden organisaties. Aan de hand van de pizza en de bijbehorende 12 ingrediënten schetst zij de organisatie van de toekomst.   

Hoe ziet de Future Assistant eruit in de pizza-organisatie en welke soft en hard skills zijn hiervoor nodig? Wat is de waarde die de managementondersteuner van de toekomst toevoegt voor de organisatie? En waarom wordt een goede match tussen werkzaamheden en persoonlijke drijfveren steeds belangrijker?  

Wat kun jij zelf doen? Er bestaat niet één beste manier om deze beweging in te zetten. Iedereen zal op zoek moeten gaan naar zijn/haar eigen ‘beste’ recept. Kom in beweging en laten we samen de pizza-organisatie van de toekomst vormgeven!

 

Key learnings 

  • Hoe we werk vanaf begin 1900 tot nu hebben georganiseerd  
  • Welke trends & ontwikkelingen impact hebben op de omgeving waarin wij nú werken  
  • Waarom traditionele (piramide) organisaties niet meer passen  
  • Waarom pizza-organisaties wel passen en hoe deze er uitzien   
  • Welke kansen dit biedt voor jou als #FutureAssistant! 

 

Diane Russo 

Diana is HR & organisatie-innovator en helpt organisaties de toekomst van werk vorm te geven. "Ervan overtuigd dat de wereld van werk drastisch zou veranderen, besloot ik in 2009 als zelfstandig adviseur organisaties te helpen de toekomst van werk vorm te geven.  

Ondertussen is de wereld inderdaad veranderd en heeft menig organisatie ‘wendbaarheid’ en ‘digitale transitie’ op de agenda staan, heb ik mijn inzichten samengevat in De 12 ingrediënten en heb ik in de aflopen 10 jaar honderden mensen mogen inspireren om in beweging te komen!"   

^ Terug naar boven

 

2. De wendbare managementondersteuner

Wat betekent wendbaarheid voor je rol als managementondersteuner? Waarschijnlijk verandert je baan inhoudelijk, maar hoe ziet dat er dan uit? Wat is er nu zo anders aan dan hoe je je werk tot nu toe deed?  

Op deze en al je andere vragen geven we je graag antwoord. We nemen je mee in de toekomst van werk en laten je voorbeelden zien die je meteen kunt toepassen in je eigen praktijk. Ontdek waarom jij misschien wel het beste agile voorbeeld bent.

 

Key learnings

  • Eigenaarschap nemen versus eigenaarschap krijgen 
  • Praktische tools voor de wendbare managementondersteuner 
  • Managementondersteuner van de toekomst versus de traditionele managementondersteuner  
  • Doorlopende werkzaamheden in balans met innovatie 

 

Judith van Diemen & Brenda Zwart

Judith is office manager en het kloppend hart van Scrum Company en Organize Agile. Judith is het type dat dingen al voor elkaar heeft voordat haar collega’s überhaupt hebben bedacht dat ze het nodig hebben. Loslaten is dan ook niet haar sterkste punt en dat is soms best lastig als je in een wendbaar bedrijf werkt.

Brenda is agile coach en traint, begeleidt en adviseert in de stap naar agile werken. Bij het opzetten van agile organisaties verandert ook de rol van het office management. Dit reikt verder dan een functieprofiel. Je bent immers je eigen instrument in het werk. Agile werken maakt dit mogelijk en je werk wordt ook een stuk leuker, energieker en zinvoller! 

^ Terug naar boven

 

3. Vallen, meeveren en opstaan……!

Als ik een werkplek vol met memoblaadjes zie zeg ik gekscherend: “Jij was 15 jaar geleden al de uitvinder van scrum?!” Dan wordt er gelachen of verschrikt gekeken… Toch niet weer iets nieuws?! Hoe dan? Mijn antwoord: resilience! Oftewel persoonlijke veerkracht en weerbaarheid. 

Tijdens deze sessie ontdek je hoe jij er voor kunt zorgen dat je open staat voor nieuwe werkwijzen en hoe je hier persoonlijk veerkrachtig mee omgaat. Met een dikke knipoog naar de missers en de dingen die niet meteen goed gaan. Persoonlijke weerbaarheid is juist opkrabbelen, doorzetten en meeveren nadat je even gevallen bent. Om uiteindelijk samen tot een mooi succes te komen waar je trots op mag zijn!  

 

Key learnings

  • Waarom kinderen mogen leren van fouten en wij als volwassenen ze liever niet maken  
  • Betekenis van resilience, persoonlijke veerkracht en weerbaarheid  
  • Recept voor maximale agile ellende voor jouw secretariaat  
  • Verwachtingsmanagement in 4 stappen: blijf wakker aan de voorkant……  
  • Neem en houd de regie voor jouw werkplezier!

 

Jocelyn Rebbens 

Jocelyn is economisch psycholoog en trainer op het gebied van personal branding, psychologie en effectieve communicatie. Haar passie is persoonlijke talenten & merken (bedrijfsculturen) te verbinden en langdurig te versterken. Zij heeft veel ervaring op het gebied van managementondersteuning in allerhande organisaties. 

^ Terug naar boven