Track 1: Tools en technieken voor een wendbaar secretariaat 

Een wendbaar secretariaat, leuk, maar hoe krijg je het voor elkaar? Waar begin je? Welke stappen moet je zetten? Welke tools en technieken zijn er? In deze track krijg je handvatten aangereikt om je secretariaat wendbaar te maken. 

 

Sessies binnenkort bekend *  

Sessietijden ochtend – 9:30-10:15 uur, 10:45-11:30 uur, 11:45-12:30 uur 

Sessietijden middag – 13:15-14:00 uur, 14:30-15:15 uur, 15:30-16:15 uur 

 

Sessie 1.1 Efficiënte besluitvorming gaat verder dan (alleen) slimme tools!

Besluiten, we nemen ze de hele dag. Een deel daarvan is formeel, daar speelt de managementondersteuner vaak een belangrijke rol. Maar formele besluiten hebben vaak een voorgeschiedenis, die jij als ondersteuner niet kent en/of niet helemaal kan overzien. Hoe ga je daar dan mee om? Besluitvorming efficiënter maken gaat daarom verder dan gebruikmaken van slimme digitaal ondersteuning. We gaan in op de laatste ontwikkelingen in besluitvorming, of het belang van inzicht in stakeholder. En natuurlijk op hoe jij vanuit jouw rol meer zicht en grip kunt krijgen op het gehele besluittraject.

Onderwerpen:

•    ontwikkelingen in besluitvorming
•    wie zijn de stakeholders
•    gereedschap voor meer grip

Rens Groeneveld, CEO bij Docwolves, is een ervaren ondernemer die je graag helpt om de besluitvorming binnen jouw organisatie met handige digitale oplossingen te stroomlijnen. Zo blijft er meer tijd over voor de inhoudelijke kant van jouw werk.

 

Track 2: De wendbare loopbaan 

Dat een baan voor het leven niet meer bestaat is geen geheim. Maar hoe zorg je ervoor dat je voorbereid bent op de toekomst van werk? In deze track geven experts antwoord op die vraag. Zo blijf je relevant, zichtbaar, aantrekkelijk voor werkgevers en ben je altijd klaar voor de volgende stap. 

 

Sessies binnenkort bekend *

Sessietijden ochtend – 9:30-10:15 uur, 10:45-11:30 uur, 11:45-12:30 uur 

Sessietijden middag – 13:15-14:00 uur, 14:30-15:15 uur, 15:30-16:15 uur 

 

Sessie 2.1 Toekomstbestendig werkgeluk

Wil je weten hoe ‘een leven lang leren’ bijdraagt aan werkgeluk? Schuif dan aan bij de kennissessie van Yvette van Dijk. De manager van Top Secretaries legt uit hoe je van toegevoegde waarde blijft en rollen kunt blijven vervullen waar je gelukkig van wordt. Leer over de laatste trends op de arbeidsmarkt en ontdek welke nieuwe rollen jou aanspreken, binnen het vakgebied of misschien wel erbuiten.

Onderwerpen:

•    De laatste trends op de arbeidsmarkt
•    Wat betekent ‘in beweging komen’ 
•    Nieuwe rollen voor ondersteunende professionals

Yvette van Dijk gelooft in een leven lang leren. Vanuit de overtuiging dat werkgeluk bijdraagt aan een productieve organisatie stimuleert ze mensen om het beste uit zichzelf te halen. Ze is er van overtuigd dat er altijd meer mogelijk is dan je denkt. Zolang je actief op zoek gaat naar ontwikkeling, eerlijk bent naar jezelf en keuzes durft te maken. Inzetten op kracht, zoeken naar toegevoegde waarde en in beweging blijven. Zo omschrijft ze haar eigen loopbaan. Door in beweging te zijn, heeft zij in 15 jaar verschillende rollen gehad binnen de Adecco Group en is zij nu manager van Top Secretaries Nederland.

 

 

Sessie 2.2 Creëer zelf de baan die je nooit kon vinden

Ga je afwachten wat de volgende reorganisatie voor jou in petto heeft? Of pak je de regie en creëer je zelf de ideale baan? Hanneke Wessel van VA school gelooft dat werken als virtual assistant je de vrijheid en voldoening geeft waar je naar verlangt. Ze legt je in sneltreinvaart uit welke stappen je moet nemen als je een bedrijf wilt starten als virtual assistant. “Je hoeft niet meteen in het diepe te springen. Ik hanteer de methode Grow while you go, want stap voor stap kom je er ook.”

Onderwerpen:

•    Wat moet je in huis hebben om virtual assistant te worden?
•    Welk soort VA’s zijn er & welke richtingen kun je allemaal op als VA? 
•    Is er wel markt voor virtual assistants?

Hanneke Wessel werkte zich na haar opleiding PR assistant bij Schoevers op van de postkamer tot directiesecretaresse. Na een mooie periode van werken in loondienst kwam ze na de zoveelste reorganisatie tot de conclusie: “Ik word zzp’er, dan mag ik tenminste zelf kiezen waar en voor wie ik werk.” Ze startte in januari 2008 met Wessel Office Support en sinds 2014 stopt Hanneke honderd procent van haar tijd en energie in het opleiden en coachen van virtual assistants. Ze is positief ingesteld en door haar persoonlijke uitdagingen en worstelingen in het leven ziet zij voor alles een oplossing of een nieuwe mogelijkheid. Met haar motto #believeinyourownmagic helpt ze enthousiaste en ondernemende vrouwen om het beste uit zichzelf te halen.

 

 

Sessie 2.3 Future Fit met 21ste-eeuwse vaardigheden

“Ik ga op reis en ik neem mee……” Wat mag absoluut niet ontbreken in de professionele rugzak die jij meeneemt naar de toekomst? Normaliter bepalen de reisbestemming en de omstandigheden ter plaatse de inhoud van je bagage. Maar wat nou als nog niet bekend is hoe die toekomst er uitziet? Een beetje management assistente zorgt gewoon dat ze voorbereid is. Hoe dan ook. Tijdens deze kennissessie leer je wat er in de  survivalkit moet zitten. 

Onderwerpen:

•    Ons werk anno 2050
•    Is er noodzaak tot veranderen?
•    21ste eeuw vaardigheden als kerncompetentie

Nieke Groot is een door de wol geverfde spreker, trainer, consultant en ondernemer. Legt  ondernemers en professionals (van HBO student tot oude rot in ’t vak) uit alle lagen van het bedrijfsleven uit wat die omschakeling naar denk-en-doe gedrag dan is, waarom deze omschakeling noodzakelijk is en vooral: hoe zij deze ommezwaai kunnen maken. 

Track 3: Wendbaar organiseren 

Leg het DNA van ondersteuners onder de microscoop en je ontdekt dat ze één ding gemeen hebben, een talent om te organiseren. Loopt jouw organisatietalent nog in de pas met de moderne tijd? Events moeten duurzaam zijn, projecten agile en vergaderingen efficiënt en papierloos. Deze track neemt je mee in het wendbaar organiseren. 

 

Sessies binnenkort bekend *

Sessietijden ochtend – 9:30-10:15 uur, 10:45-11:30 uur, 11:45-12:30 uur 

Sessietijden middag – 13:15-14:00 uur, 14:30-15:15 uur, 15:30-16:15 uur 

 

Sessie 3.1 (Directie)secretaresse wordt hospitality manager?! 

Privé communiceren we tegenwoordig via Instagram, WhatsApp en Snapchat, maar ook op werk verloopt communicatie steeds sneller en digitaler. Flexplekken brengen mensen ook al niet samen, dus we komen steeds minder vaak fysiek met elkaar in contact. Hoe zorg je dan toch voor een warme bedrijfscultuur? In deze afstandelijke tijden is de gastvrije (directie)secretaresse goud waard. In deze kennissessie neemt Luc van Bussel je mee in zijn visie over gastvrijheid binnen een warme bedrijfscultuur. 

Deze vragen worden beantwoord:
  • Hoe word je hospitality manager in 7 stappen?
  • Welke zeven eigenschappen moet je bezitten?
  • Hoe maak je hartverwarmende relaties in een digitale samenleving?

Ontvang een hospitality certificaat aan het eind van de inspiratiesessie!

Luc van Bussel is ondernemer, spreker en auteur. Hij noemt zich een gastvrijheidsondernemer en ontwikkelde een nieuwe visie & servicemodel op gastvrijheid als tegenhanger van de digitale transformatie. “Gastvrijheid is het nieuwe goud in een wereld van bits & bites. Echte relaties zijn nooit digitaal.” Hij inspireert en adviseert bedrijven, organisaties, instellingen en overheden over de kracht van oprechte, hartverwarmende gastvrijheid.

Sessie 3.2 Ontdek de kracht van Europa’s nr. 1 congresstad 

Ervaar het zelf: Het Convention & Association Bureau van Brussel laat je zien hoe een convention bureau in het algemeen, en visit.brussels in het bijzonder, jou als (management)ondersteuner kan bijstaan in de organisatie van het perfecte event. Van eerste plannen/offertes tot eventuele fondsenwerving en het verwelkomen van de deelnemers.

Brussel is een internationale topbestemming met ruim 60.000 events, meetings en incentives per jaar. En is opnieuw uitgeroepen tot 1e congresstad van Europa door de UIA (Union of International Associations).  

Onder de deelnemers van deze kennissessie wordt een weekendje Brussel verloot om dit zelf te ervaren, schrijf je nu in en maak kans!

Onderwerpen:
  • Hoe kun je slim gebruikmaken van een convention bureau? 
  • Best practices van events
  • Wat maakt Brussel als bestemming zo aantrekkelijk?
Hélène Visser is als toeristisch attaché van Visit Brussels actief op de Nederlandse markt, met focus op de B2B en MICE. Zij organiseert netwerkbijeenkomsten, famtrips en site inspecties naar de 1e congresstad van Europa, Brussel. Wat maakt deze stad zo aantrekkelijk? Dankzij haar expertise ontdek je welke opties er zijn om de perfecte meeting of event te organiseren. 


Sessie 3.3 Professioneel eventmanagement en online tools

SEM | Smart Event Managers neemt je mee in de wereld van event management en online tools. Hoe pak je een event aan? Welke fases binnen eventmanagement zijn er? Hoe krijg je meer structuur? Hoe ga je om met budgetten en leveranciers? Wat komt er kijken bij het managen van jouw project? Daarnaast krijg je inzicht in diverse projectmanagement - en online meeting tools die je in kunt zetten om je event organisatie te optimaliseren. Jij gaat na deze workshop naar huis boordevol nieuwe inzichten en handige tips & tricks voor jouw volgende event!

Onderwerpen:

●    Tips en tricks om je event nog professioneler neer te zetten
●    Handige online tools die kunt inzetten bij de organisatie van je event
●    Efficiënt samenwerken en organiseren

Ester de Graaf verzorgt deze sessie samen met Hinke Veldhuizen


 

Ester de Graaf is oprichter van DDG Europe, een Europees Marcom & Events bureau. Ze heeft veel ervaring in de organisatie van uiteenlopende soorten events in binnen- en buitenland. Ze is al twintig jaar ondernemer en weet wat er nodig is om met ups & downs succesvol te zijn. Bij DDG heeft Ester menig event talent opgeleid en zien opbloeien tot allround professional. Nu deelt ze haar praktijkervaring met starters en gevorderden in het vak binnen haar initiatief SEM | Smart Event Managers. Een nieuw online platform om event-professionals te inspireren, te bemiddelen en op te leiden.

Hinke Veldhuizen 

verzorgt samen met Ester de Graaf een programma voor Secretaresses & Assistants die zich willen specialiseren in future-proof Event Management. (De kneepjes van het Event Management vak en werken met Online Tools).